REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CENTRUM SZKOLENIA I ORGANIZACJI SYSTEMÓW JAKOŚCI
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Centrum Szkolenia i Organizacji Systemów Jakości, zwane dalej Centrum, jest pozawydziałową, samofinansującą się jednostką organizacyjną Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki.
2. Centrum posiada logo, którym posługuje się w swojej działalności:
§ 2 Zadania Centrum
1. Do zadań Centrum należą:
1) organizacja i prowadzenie studiów podyplomowych,
2) organizacja i prowadzenie szkoleń, kursów, seminariów, sympozjów,
3) działania mające na celu umożliwienie uzyskania krajowych i międzynarodowych certyfikatów potwierdzających wiedzę, doświadczenie i kompetencje społeczne osób, które ukończyły studia podyplomowe, szkolenia i kursy,
4) działania związane z wdrażaniem systemów zarządzania w organizacjach,
5) działania na rzecz przygotowania laboratoriów badawczych i wzorcujących do akredytacji,
6) wspieranie procesów doskonalenia jakości kształcenia na uczelni,
7) realizacja prac organizacyjno-szkoleniowych zlecanych przez jednostki organizacyjne PK oraz instytucje zewnętrzne,
8) działania związane z kształceniem, umożliwiające uzyskanie kompetencji lub podniesienie kwalifikacji zawodowych, odpowiadających potrzebom gospodarki i rynku pracy,
9) realizacja projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym współfinansowanych z Funduszy Europejskich.
2. Centrum współdziała z innymi jednostkami organizacyjnymi PK w zakresie swojej działalności oraz współpracuje i wymienia doświadczenia z innymi placówkami naukowymi, dydaktycznymi i podmiotami gospodarczymi, krajowymi i zagranicznymi, zgodnie z zakresem merytorycznej działalności.
3. Centrum może wykonywać inne prace zlecane przez jednostki organizacyjne PK, jak również instytucje pozauczelniane.
§ 3 Struktura organizacyjna Centrum
1. Działalnością Centrum kieruje dyrektor.
2. Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym pracowników Centrum.
3. Organem doradczym i opiniodawczym Centrum jest Rada Programowa, którą powołuje i odwołuje Rektor PK na wniosek dyrektora Centrum.
4. Do zadań Rady Programowej należy w szczególności:
1) inspirowanie kierunków rozwoju Centrum
2) opiniowanie planów i programów studiów podyplomowych.
5. Rada składa się z przedstawicieli jednostek organizacyjnych Politechniki Krakowskiej. W skład Rady Programowej wchodzą również: dyrektor Centrum oraz pracownik administracyjny Centrum, który pełni funkcję sekretarza Rady. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć również kierownicy studiów podyplomowych oraz specjaliści reprezentujący podmioty zewnętrzne.
6. Pracą Rady Programowej Centrum kieruje przewodniczący, wybrany spośród Członków Rady.
§ 4 Obowiązki i uprawniania dyrektora Centrum
1. Do zadań dyrektora Centrum należy kierowanie całokształtem działalności Centrum, zgodnie z zakresem obowiązków i uprawnień, a w szczególności:
1) zapewnienie prawidłowego przebiegu poszczególnych rodzajów i form działalności Centrum,
2) koordynowanie współpracy z innymi jednostkami PK, innymi uczelniami i podmiotami gospodarczymi, w zakresie pełnomocnictwa udzielonego przez Rektora PK,
3) zawieranie umów cywilno-prawnych (umowy o dzieło, umowy zlecenia, umowy o świadczenie usług), umów wdrożeniowych, a także porozumień i umów o współpracy z jednostkami Politechniki Krakowskiej i podmiotami zewnętrznymi oraz ich koordynowanie,
4) nadzorowanie i kontrolowanie działań pracowników zatrudnionych w Centrum.
2. Dyrektor Centrum odpowiada za prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej i majątkowej Centrum.
§ 5 Nadzór nad działalnością Centrum
Nadzór nad działalnością Centrum sprawuje właściwy prorektor.